Vanliga frågor

Hej! Läs gärna igenom våra vanligaste frågor innan du kontaktar oss. Du hittar kanske svaret på din fråga redan här.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, vad har hänt med min beställning?

Det vanligaste felet är att man råkar skriva fel i mailadressen. Då kan vi inte skicka dig en orderbekräftelse. Om du har ett användarkonto och var inloggad när beställningen lades så kan du gå in på ‘mina sidor’ och se din beställning där. Om den inte syns där så kontakta oss. Om du lade din beställning som gäst så ber vi dig kontakt oss så tittar vi hur det ligger till med din beställning.

Kan jag hämta min beställning hos er?

Vi kan lämna ut beställningar via vår logistikpartner som finns i Kista i Stockholm. Ange avhämtning som leveranssätt när du checkar ut och invänta sedan avisering att varorna finns klara för avhämtning.

Adressen är:
Dicentia AB
Isafjordsgatan 32B (plan 6)
16440 Kista

På grund av rådande omständigheter så har vi begränsad öppettid för avhämtning 8-15.

 

Hur lång leveranstid kan jag vänta mig?

Vi skickar beställningarna i regel samma dag eller dagen efter. Beställningar på förmiddagen hinner vanligtvis med leveransbilen samma dag. Leverans sker med DB Schenker och levereras, i de flesta fall, till ditt närmaste ombud.

 

OBS! Just nu är det lång leveranstid på restnoterade produkter från Enduristan pga. hög efterfrågan. Beräknas pågå till månadsskiftet mars/april.

Min vara är slut i lager, när kommer den in?

Vi beställer hem varor löpande och om de finns hos leverantörerna så tar det ca en vecka att få över dom till vårt lager. Om du har en fråga om en specifik vara så är det bara att maila oss så ger vi dig en färsk lägesrapport.

Jag har valt att betala mot faktura, när får jag den?

Vi använder Payson (Svea Ekonomi) som betalningspartner. När man väljer att betala mot faktura så tar Payson över hanteringen och skickar ut en faktura till dig några dagar efter att din beställning levererats. Om du av någon anledning saknar din faktura så kontaktar du oss i första hand så hjälper vi dig på bästa sätt.

Kan jag ångra mitt köp?

Självklart! Vi tillämpar öppet köp i 30 dagar. Du har, som privatperson, enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer. Läs mer på sidan Leverans och Retur.

Min vara har gått sönder, hur gör jag nu?

Våra villkor för garanti och returärenden hittar du på sidan Leverans och Retur. Läs gärna igenom det som är relevant innan du kontaktar oss. Vi hanterar i regel ärenden ganska snabbt men vid garantiärenden behöver vi ibland gå vidare till leverantören för att få ett klargörande och då kan det ta lite längre tid.

Är det garanti på min vara?

Det är alltid garanti på de produkter du köper hos oss (1 år). Vissa tillverkare kan erbjuda längre garanti, kontrollera dokumentationen som medföljer din produkt eller kontakta oss för information. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya varor, däremot gäller inte tillverkarens garanti vid förslitningsskador som uppkommit vid normal användning. Exempel på sådan kan vara nötning, revor, brännskador från avgasrör och liknande.

Kontakta oss